Kvalitetsgaranti för dig som kund

Vår kvalitetsgaranti innebär att vi alltid ska eftersträva att uppfylla dina behov. Det som upprättas i din genomförandeplan ska alltid förverkligas, inget ska göras halvdant. Vi ska aktivt arbeta tillsammans med dig och din närstående för att upprätta och införa en fungerande genomförandeplan som är anpassad för att tillfredsställa just dina behov, önskemål, förväntningar och mål. Vår kvalitetsgaranti inkluderar:

• Att skapa en fungerande kommunikation med dig och din närstående.
• Kontaktman ska vara utsedd vid inflyttning.
• Genomförandeplan ska upprättas inom två veckor från inflyttning.
• Individuell veckoplanering avseende bl.a. omvårdnads- och vårdinsatser samt aktiviteter kommer att finnas för dig.
• Utevistelse ska erbjudas minst 2 gånger per vecka.
• Personalens uppmärksamhet ska kunna påkallas dygnet runt.

Vi ska erbjuda olika typer av aktiveter, möjlighet att leva och bo självständig under trygga förhållanden och med respekt för ditt självbestämmande.

Varför kvalitetsgaranti?

Med kvalitet menar vi att utifrån befintliga resurser infria dina förväntningar och tillgodose dina behov på ett tillfredställande sätt. I enlighet med Kompetenta omsorg Skåne AB:s kvalitetspolicy ska medarbetare ha ett förhållningssätt som karaktäriseras av: Professionalitet, Ansvar och Målinriktning gentemot dig som kund. Kvaliteten avseende vår omvårdnad, assistans och omsorgsservice ska vara tillfredställande för dig som kund. Kvalitetspolicy (Länk)