Synpunkter eller klagomål

Alla våra medarbetare arbetar utifrån våra gemensamma värderingar och motto: professionalitet, ansvar och målinriktning (Förkortning – PAM). Vi arbetar ständigt med att säkerställa att våra kunder får god omvårdnad, omsorg, assistans, service samt lever under trygga förhållanden, där dina behov tillfredsställs.

Det är viktigt för oss att veta vad du tycker om vår omvårdnad, vård, omsorg, assistans och de servicetjänster vi utför. För att vi ska kunna bli bättre är din synpunkt därför viktig oavsett om det är klagomål, förslag eller beröm. Det kan hjälpa oss att utveckla vår enhet på bästa sätt och säkra kvaliteten för DIG.

Inlämning av synpunkt eller klagomål

Om du som kund eller närstående tycker att vi inte kunnat hålla vad vi garanterar ber vi dig lämna dina synpunkter eller klagomål.

• Synpunkter eller klagomål kan fyllas i direkt i nedanstående formulär
• Alternativt kan du hämta blanketter på enheten för att fylla i och lämna in till enhetschefen som sedan skickar vidare till kvalitetsenheten.
• Vill du få svar fyller du i dina kontaktuppgifter, det går också bra att vara anonym om du föredrar det.

Hantering av synpunkter eller klagomål

Om du lämnat kontaktuppgifter får du svar att din synpunkt eller klagomål registrerats och vem som ansvarar för att undersöka ditt ärende. Den ansvariga kommer att kontakta dig inom 5 arbetsdagar och du får besked om hur och vilka åtgärder som vidtagits. Du har då möjlighet att ge svar. Har du inte lämnat kontaktuppgifter hanterar vi din synpunkt eller klagomål med samma prioritering.

Kontaktuppgifter till Kvalitetsenhet

Kompetenta omsorg Skåne AB
Kvalitetsenheten
Box: 77
261 22 Landskrona
Tel: 0738 600 280
E-post: info@kompetentaomsorgskane.se

Anmälan om Lex Sarah

Vi följer bestämmelse i socialtjänstlagen 14 kap 3 § som innebär att personal som arbetar med att ge omvårdnad och service inom omsorgsverksamhet för äldre eller människor med funktionsnedsättning är skyldig enligt lag att rapportera missförhållanden och risk för missförhållanden i verksamheten.

Anmälan Lex Maria

Vi följer bestämmelse i Patientsäkerhetslagen 3 kap 5 § som innebär att vårdgivare har skyldighet att anmäla om en patient i samband med hälso- och sjukvård drabbats av eller utsatts för risk att drabbas av en allvarlig skada eller sjukdom till Inspektionen för vård och omsorg – IVO.

Anmälan, synpunkter eller klagomål kommer att registreras och blir en allmän handling, enligt offentlighetsprincipen. Uppgifterna kommer att behandlas elektroniskt och omfattas därmed av dataskyddsförordningen – GDPR.

Formulär för inlämning av Synpunkter/Klagomål/Anmälan

    Kryssa verksamhetsområde som du ärendet gäller.

    ÄldreboendeHemtjänstLSS-boendePersonlig assistans


    KlagomålSynpunktAnmälanFörslagBerömFrågaÖvrigt

    Här beskriver du så noga ditt ärende. Börja med att skriva vilken verksamhet ditt ärende gäller.


    Lämna dina kontaktuppgifter om du vill få återkoppling på ditt ärende. Dina personuppgifter behandlas enligt GDPR. Föredrar du att vara anonym går det också bra, men vi har då ingen möjlighet att återkomma till dig med information om hur vi har behandlat ditt ärende.








    Per brevPer e-postLSS-boendePer telefonVill ej bli kontaktad


    Genom min synpunkt/klagomål godkänner jag att mina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen – GDPR. Synpunkter/Klagomål/Anmälan kommer att registreras och blir en allmän handling, som ska bestå av offentlighetsprincipen. Uppgifterna kommer att behandlas elektroniskt och omfattas därmed av dataskyddsförordningen – GDPR.