Vår värdegrund och vårt motto förklarar närmare vilka värden som är viktiga när det gäller våra gemensamma normer, förhållningssätt, vår organisationskultur och för att vi ska nå målen, d.v.s. att tillfredsställa våra kunders önskemål och behov. Professionaliteten, ansvaret och målinriktningen präglar den omvårdnad, assistans och omsorgsservice vi erbjuder våra kunder. Att inneha den kompetens som behövs för att utföra ditt arbete på ett kvalitetssäkrat sätt, är viktigt för oss. Det är också viktigt för oss att våra medarbetare trivs på sitt arbete, för att skapa förutsättningar för att kunna ha kontinuitet hos våra kunder. Kontinuiteten med samma arbetslag ingår i vårt kvalitetsarbete. Att arbeta för att inte ha olika personer hos våra kunder ger trivsel, trygghet och värdighet. Som medarbetare hos oss, arbetar du i ett vård-, assistans- och omsorgsföretag som är utvecklingsinriktad och där ledningen förstår och vet att medarbetarna är verksamhetens viktigaste resurs. Kompetensförsörjnings- och utvecklingsfrågor med avseende på att tillfredsställa våra kunders behov står alltid som huvudfokus.
Kompetens
Kompetens är relativt och måste kopplas till de situationer vi har till uppgift att hantera. När dessa situationer förändras måste den tidigare kompetensen förändras i relation till den uppkomna situationen eller förändringen. Med avseende på detta och för att framstå som en attraktiv arbetsgivare inom vård-, assistans- och omsorgsföretag och samtidigt trygga behovet av kompetent personal erbjuder verksamheten möjligheter till fortlöpande personlig utveckling med avseende på verksamhetens aktuella och kommande behov. Detta eftersom omvärlden förändras ständigt, vilket i sin tur ställer stora krav på förmåga till anpassning. Med avseende på nya och förändrade krav på verksamheten krävs nya arbetssätt. Den kompetens som finns inom verksamheten på individ- och gruppnivå ska kunna komma alla till del genom att varje medarbetare delar med sig av kunskap, färdigheter och förhållningssätt till sina arbetskamrater.
Vi förväntar oss
- att DU tar eget ansvar för DIN personliga utveckling.
- att DU aktivt deltar i kompetensutvecklingsaktiviteter vi planerar eller erbjuder.
- att DU är motiverad och har en egen vilja att lära dig och utvecklas både som person och i ditt arbete.
Du kan förvänta Dig av oss
- att få kompetensutvecklingsaktiviteter som ger dig kompetens för att prestera i ditt arbete.
- att pröva på nya och olika arbetsuppgifter som ger Dig nya kompetenser.
- att ges möjligheter att delta och påverka förändrings- och utvecklingsarbete inom din verksamhet och i övrigt inom hela organisationen.