Utannonserad tjänst
Alla lediga tjänster annonseras ut på vår hemsida och Arbetsförmedlingens Platsbank. Det kan också förekomma platsannonsering på andra hemsidors jobbannonser på internet. För att söka en utannonserad tjänst på vår hemsida, klickar du på knappen ”Sök detta jobb”, som finns i annonsen. Därefter länkas du vidare till vårt formulär där du fyller i och bifogar både personligt brev och CV. Ansökan kan göras ända fram till klockan 24.00 sista ansökningsdagen. När du har skickat in din ansökan får du ett mail som bekräftar att vi har mottagit din ansökan. Om du inte får något meddelande har din ansökan av någon anledning inte registrerats och du bör då skicka om den.
Urval och intervju
Efter ansökningstidens utgång läser vi alla inkomna personliga brev och CV. Därefter görs ett urval utifrån ställda kravspecifikationer för sökt tjänst. De sökande som bäst uppfyller kravspecifikationen kallas till en personlig intervju, där du träffar de som ansvarar för rekryteringen, samtidigt som du får mer information om både företaget och jobbet. Efter intervjun kommer vi ta kontakt med dina referenspersoner. Vi tar inga referenser utan din kännedom. Till cheftjänster kan kompletterande djupintervjuer och tester förekomma.
Återkoppling
När en tjänst är tillsatt återkopplar vi personligen till de sökande som har varit på intervju. Övriga sökanden, som inte har kallats till intervju, får ett brev via e-mail som meddelar att tjänsten nu är tillsatt.
Introduktion av ny medarbetare
Du som är nyanställd kommer att få en utarbetad checklista för din introduktion. Du får även gå bredvid erfaren personal för att snabbt kunna utföra dina arbetsuppgifter. Du får då kunskap om hur din nya enhet/verksamhet fungerar. En uppföljning av anställningen görs före din tillsvidareanställning då provanställningen upphört.